alcím

Gyalog Saint Jean Pied de Portból Santiago de Compostelába ... végül az óceánig

2011. június 15., szerda

Friss hírek érkeztek Burgosból

1. tanács: Tanuljunk meg spanyolul, mert az angolt senki nem beszéli. (De jó, mi se :)

A boltokban sokszor nincsenek kiírva az árak, és (milyen meglepő) mindenki le akarja húzni a "pénzeszsák" zarándokot (ezt már tudom:peregrino). Hát ez szomorú.
>> To do list: bolti bevásárlás spanyolul- tanul.

2. tanács: Zoknin spórolni nem érdemes. Ezt tudtuuk :)

*Egy nap 15 EUR, de inkább 20. Ezt bizony nem először hallom...

- - - -
UPDATE: utólag, otthonról...

Valóban nem beszélnek angolul a spanyolok, de a mutagatásból egész jól értenek.
A boltok: szupermarket, de olyan igazi (Eroski- legjobb, Gadis, Dia stb.) a zarándok paradicsoma. Olcsó, tejjel-mézzel folyó, önkiszolgáló, zsíííír. Kis falukban akad idétlen kisbolt, árak nélkül, nem szimpi eladókkal. Engem csak egy nénike próbált átvágni, de mégsem tudott végül. Csak szemfülesnek kell lenni, nem veszélyes.
Zokni: 3. nap kilyukadt, valszeg kavicstól, de nem én voltam az egyetlen, aki így járt. Varrni tilos. Kitartott az út végéig. Hűségét azzal jutalmaztam, hogy a lángok martalékává tettem a világ végén. Jó gazdi vagyok, mi?

Sokan érdeklődnek lopásokról meg ilyen csúnya dolgokról az út folyamán. Rémsztorikat mi is hallottunk pénzlopásról, mobil, fényképező, a legmeredekebb: büdös bakancsról is... érdekes, a környezetünkben még csak hasonlót sem tapasztaltunk. Hogy ez most csak szerencse? Nem tudom. Én nem hittem el, hogy valaki erre képes egy ilyen helyen, szerintem ezért nem történt meg.

Pénz. Az a büdös. Felső határnak a napi 17 EUR-t tettük meg, de ezt nagyon ritkán értük el. Napi 10-12-ből megvoltunk a magunk módján (néha 5-ből is, bezony), most mondjam azt, hogy igénytelenül? Én jól éreztem magam. (Borra mindig futotta.)

1 megjegyzés:

  1. Ügyesen gazdálkodtatok! Nekünk ez nem mindig sikerült....:-) Szerencsére a lopás minket is elkerült. Abban a környezetben el sem tudtam volna képzelni. Bezzeg itthon.....

    VálaszTörlés